BANTAHAN DEMI MENEGAKKAN KEBENARAN...ALLAHUAKBAR!!!

Nuffnang

Blogger Sokong Polis DiRaja Malaysia

Ex-Bounders

Ex-Bounders
SC 449

meh layan jab

Middle Of The Road - Soley Soley SABAI-SABAI (Thai Song) by ThongChai McIntyre ทำในประเทศไทย made in thailand KALAU BERPACARAN by sohaimi meor hassan, ana rafalli & altimet

Wednesday, April 29, 2009

SURAT HINDRAF

SURAT HINDRAF KPD PM INGGERIS GORDON BROWN
HINDRAFHindu Rights Action Force
No. 135-3-A, Jalan Toman 7,
Kemayan Square,70200 Seremban,
Negeri Sembilan Malaysia.
Tel : 06-7672995/6Fax: 06-7672997
Email waytha@hotmail. com

15.11.2007
The Rt. Hon. Gordon Brown
Prime Minister of the United Kindom
10 Downing Street, Fax: +442079250918
London, URGENT
SW1A 2AA

Dear Sirs,
RE: 1. COMMONWEALTH ETHNIC INDIAN PEACE LOVING SUBJECTS IN MALAYSIA PERSECUTED BY GOVERNMENT BACKED ISLAMIC EXTREMIST VIOLENT ARMED TERRORIST WHO LAUNCHED A PRE DAWN VIOLENT ARMED ATTACK AND DESTROYED THE KG JAWA MARIAMAN HINDU TEMPLE AT 4.00 A.M THIS MORNING (15.11.2007) .

Tajuk surat inipun sudah penuh pembohongan oleh Hindraf proksi kafir harbi DAP ini. Sebenarnya Hindraf ini pun tergolong dalam kafir harbi. Sejak bila pula pihak kerajaan BN (merujuk kepada UMNO) adalah extkrimist Islam yang bersenjata? Jika dilihat kenyataan demi kenyataan oleh PAS, UMNO bukan sebuah parti yang berteraskan Islam. Penipuan oleh pengkhianat negara ini juga menyatakan mereka telah diserang oleh pelampau Islam bersenjata (merujuk kepada Pihak Berkuasa Tempatan) kuil di Kampung Jawa. Sememangnya bodoh sesiapa yang mempercayai kenyataan ini yang terdiri daripada majoriti kaum India. Berapa ramaikah yang mati pada hari tersebut. Sejak bila pula pihak PBT Malaysia mempunyai senjata?

2. APPEAL FOR U.K TO MOVE EMERGENCY U.N RESOLUTION CONDEMNING “ETHNIC CLEANSING” IN MALAYSIA.

Setiap rakyat Malaysia yang mempunyai akal fikiran yang waras pasti ketawa membaca kenyataan ini. Penghapusan etnik India di Malaysia? Sememangnya hindraf ini adalah kafir harbi yang bodoh dan suka bercakap bohong. Anda sebagai rakyat Malaysia, adakah anda fikir terdapat penghapusan etnik india di Malaysia? Jika benar, berapa ratus ribu orang yang telah mati dibunuh dan di mana pula kubur mereka. Senaraikan nama-nama mereka supaya siasatan terperinci boleh dilakukan!Jika kerajaan nak menghapuskan etnik india kenapa membenarkan kemasukan pekerja asing dari india? Dan kenapa pendatang asing dari india ini sanggup bergadai nyawa untuk datang bekerja di Malaysia. Adakah mereka ini bodoh kerana datang ke Malaysia dan akhirnya nanti akan dibunuh kerana terdapat penghapusan etnik india di sini?

3. APPEAL TO REFER MALAYSIA TO THE WORLD COURT AND INTERNATIONAL CRIMINAL COURT FOR CRIMES AGAINST IT’S OWN ETHNIC MINORITY INDIANS.

Jenayah apa yang telah dilakukan kepada orang India di Malaysia? Jenayah memberi kerakyatan kepada pendatang India semasa Merdeka? Jenayah memberi tempat tinggal, pendidikan secara percuma dan peluang pekerjaan? Permohonan hindraf ini sememangnya tidak masuk akal dan kelihatan amat bodoh jika dibaca oleh Gordon Brown.

We refer to the above critical matters in Malaysia but which generally gets the least attention locally even by the Opposition parties, NGO’s, the Malaysian Human Rights Commission and the media for this community is generally regarded as politically insignificant, do not draw local or international funding and are deemed not pressworthy. To the contrary the Malaysian government has successfully projected itself to the world as a modern Islamic thinking country which is not true.

Apa yang nak difitnahkan oleh hindraf ini? Suruhanjaya Hak Asasi Malaysia tidak ambil peduli tentang kaum India kerana ini adalah isu yang sengaja ditimbulkan. Yang pasti DAP kafir harbi sememangnya menyokong penuh gerakan hindraf kerana ia adalah proksi mereka untuk mengalihkan sokongan kaum India yang sentiasa setia kepada MIC sejak dahulu lagi.Malah ada juga pemimpin Melayu yang lantang memperjuangkan gerakan hindraf ini semata-mata demi kepentingan politik selepas orang kuat indianya sendiri keluar parti PKR dan menubuhkan parti baru serta membawa keluar berpuluh ribu pengikut india bersamanya.

The ethnic minority Indians in Malaysia were brought in to Malaysia by the British some 200 over years ago. Since independence in 1957 the Malaysian Indians have been permanently colonialised by the Islamic fundamentalist and Malay chauvinists UMNO led Malaysian government.

Memang tidak dinafikan bahawa india dibawa oleh British ke Tanah Melayu tanpa persetujuan orang Melayu untuk bekerja sebagai buruh di estet-estet. Apabila merdeka, orang Melayu terpaksa menerima mereka sebagai sebahagian daripada penduduk Tanah Melayu kerana mereka enggan pulang ke negara asal selepas British meninggalkan Tanah Melayu. Jika betullah mereka ini ditindas oleh orang-orang Melayu, maka mereka akan kekal sebagai buruh kasar di estet. Hakikat yang sebenarnya, ramai dikalangan kaum india telah berjaya sebagai golongan professional dan ahli perniagaan. Penggunaan perkataan “Malay chauvinists UMNO led government” adalah helah kerana bagi masyarakat antarabangsa UMNO itu Melayu dan Melayu itu adalah Melayu. Jadi apabila digunakan perkataan UMNO maka ianya merujuk kepada seluruh bangsa Melayu di Malaysia kerana terdapat 3 juta ahli UMNO.

Among the recent atrocities committed by this government are as follows:-1.100 over Indians were slashed and killed by the UMNO controlled Malaysian government in the Kampung Medan mini genocide. Despite numerous appeals, the Malaysian Human Rights Commission has refused to hold a Public Inquiry. The UMNO controlled Malaysian courts struck off a victim’s public interest civil suit for a Public Inquiry to be held without even the said UMNO controlled government having to file in their defence. The UMNO controlled Attorney General and the Inspector General of Police refused to investigate and / or initiate an inquest into the death of at least six Indians in this tragedy despite.

Jika benar dakwaan 100 orang telah dibunuh oleh orang Melayu di Kampung Medan. Sila senaraikan nama-nama mereka yang terkorban dan di mana kubur mereka. Semua orang boleh membuat dakwaan tanpa bukti. Sebagai peguam, penulis sepatutnya melampirkan bukti bagi setiap dakwaan yang dibuat? Betulkah penulis ini seorang peguam yang berkelayakan atau sekadar pandai bercakap sahaja sehingga lulus jurusan undang-undang?Penggunaan nama UMNO di sini hanya mengaburi mata orang Melayu supaya menyokong hindraf. Semua orang Malaysia tahu pergaduhan ini bermula antara penduduk kampung Melayu dan India kerana sikap kurang ajar kaum india di kawasan tersebut. Ianya tiada kaitan langsung dengan UMNO apabila pergaduhan itu berlaku.

2. Every week one person at average is killed in a shot to kill policy and in every 2 weeks one person is killed in police custody. About 60% of these victims are Indians though they form only 8% of the Malaysian population.

Memang tidak dinafikan kaum india adalah antara yang paling banyak terlibat dengan kegiatan jenayah di Malaysia. Jadi, tidak hairan jika mereka mati terbunuh semasa melakukan jenayah. Hindraf hendak semua penjenayah india diberi layanan istimewa dan VIP kah? Jenayah yang mereka lakukan adalah jenayah berat dan biasanya melibatkan penggunaan senjata api.Jika mereka menembak polis, adalah amat wajar pihak polis membalas tembakan kerana mereka ini sememangnya penjenayah yang kejam. Tetapi, tidak pernah wujud polisi membunuh orang india tanpa sebarang sebab.

3. In every three weeks one Hindu temple is demolished in Malaysia. The latest being the demolishment of the Mariaman temple in Padang Jawa, Shah Alam, Selangor early this morning (15.11.2007) and the next being the (Mutaiya) Hindu temple in Sungai Petani scheduled for the 29.11.2007.

Kenapa tidak diberitahu hal yang sebenar kenapa kuil-kuil haram itu dirobohkan? Hakikatnya kuil-kuil haram ini dibenar atas tanah milik kerajaan dan pihak swasta. Kuil di Padang Jawa, Shah Alam telah dibina secara berpuluh tahun di atas tanah milik swasta tanpa sebarang sekatan. Apabila pihak tuan punya tanah ingin memajukannya, adalah wajar pihak kuil mengucapkan terima kasih dan memulangkan tanah itu semula. Jika pihak pengurusan kuil itu ingin terus berada di atas tanah itu, mereka sepatutnya membuat tawaran untuk membeli tanah itu ada harga kadar semasa. Saya tidak pernah mendengar sebarang tawaran pernah dibuat untuk membeli tanah tersebut. Mereka hanya hendak tanah tersebut secara percuma, adakah ini sesuatu yang masuk akal dan wajar?

A violent armed pre down attack at 4.00a.m this morning was launched by the UMNO controlled Malaysian government backed by about 600 police, riot police, Islamic extremist and armed terrorists which completely destroyed this temple.

Kerajaan Selangor pada masa itu bukan memusnahkan kuil tetapi memindahkan kuil itu ke satu kawasan yang difikirkan sesuai dan tidak akan lagi menimbulkan sebarang masalah di masa hadapan.

In an attack two weeks ago, uniformed police, riot police and city Council officers hurled rocks and attacked unarmed Hindu devotees with knives, sticks and iron rods.

Penipuan demi penipuan dibuat dalam surat yang bodoh ini. Hakikat yang sebenarnya, hindraf menghasut pengikutnya untuk menyerang pihak berkuasa tempatan, FRU dan polis dengan batu dan kayu. Mereka hanya mempertahankan diri dan cuba mengawal keadaan kerana tidak masuk keadaan menjadi lebih teruk.

At least 20 Hindu devotees were seriously injured and 19 arrested including 4 of their United Kingdom trained lawyers in direct violation of Article 5 (Right to life) Article 8 (Equality) Article 11 (Freedom of Religion) Section 295 (defiling a place of worship), Section 296 (disturbing a religious assembly), 298A(causing racial disharmony) and Section 441(criminal trespass) of the Malaysian Penal Code.

Memang wajar mereka ini ditangkap kerana telah menimbulkan kacau bila dan keadaan huru hara di Selangor dan tidak menyalahi mana-mana akta seperti yang didakwa. Apa kaitan menyabitkan peguam yang dilatih di UK dengan isu ini? Sememangnya hindraf tiada isu nak ditimbulkan kerana mereka tahu mereka bersalah!!

These authorities are plagued by an above the law mindset and in fact liberally take the law into their own hands. These atrocities however does not happen to almost all Islamic places of worship. Please visit www.policewatchmalaysia.com for further and better particulars.

Polis Malaysia tidak menyalahi mana-mana akta undang-undang. Penyokong hindraflah yang sebenarnya telah bertindak ganas dan diluar batasan undang-undang. Mereka sememangnya wajar dihukum kerana telah melanggar undang-undang Malaysia. Kesemua gambar-gambar yang terdapat dilaman website itu telah di”modify” untuk kepentingan mereka dan tidak menunjukkan keadaan sebenar semasa kejadian.

4. State sponsored direct discrimination against the Indians in Public University intakes, Indian (Tamil) Schools, skills training institutes, civil service and private sector job opportunities, business and licenseopportunities and in almost all other aspects of daily life.

Kaum india sendiri tidak mahu mengambil peluang untuk bekerja di dalam kerajaan kerana gaji yang kecil dan kerja yang banyak. Mereka lebih suka bekerja di syarikat swasta yang menawarkan gaji yang jauh lebih lumayan dengan beban kerja yang sama. Kenapa hendak disalahkan wujudnya polisi seperti ini?Sebenarnya tiada diskriminasi kepada kaum India dalam sektor pendidikan, hak keistimewaan Melayu memberi sedikit sebanyak kelebihan kepada orang Melayu untuk mendapat tempat di IPTA tetapi tidak pula mengambil hak orang india.

Despite our hundreds of letters, appeals and pleas to the Malaysian King and Sultans, the Prime Minister, Attorney General, Inspector General of Police, Ministers, Chief Ministers and the latest being our letters to the Prime Minister dated 29.10.2007 and 30.10.2007 and to the Attorney General dated 1.11.2007 the Malaysian authorities are only proceeding with greater ferocity and with impunity with very little regard for the Federal Constitution and laws of Malaysia. So please help us.

Jika surat-surat yang ditulis penuh dengan fitnah dan pembohongan, ianya memang patut tidak dilayan. Hindraf bernasib baik kerana kerajaan dan Yang DiPertuan Agong tidak mengambil tindakan kerana cuba mengancam keharmonian kaum di Malaysia. Sememang wajar sekarang ini mereka ini dihumban dalam penjara menggunakan akta ISA.

CONCLUSIONWe fear that this peace loving Indian community of Tamil origin having been pushed to the corner and the persecution getting worse by the day may be forced to into terrorism in a matter of time as what has happened to the Sri Lankan Tamils.

Jika kaum india yang menyokong hindraf ini dan mempunyai kaitan dengan penganas Tamil Nadu dianggap sebagai pencinta keamanan, ianya sama mengaitkan Nazi sebagai pembela keamanan.

APPEALOn our part we are committed to a peaceful and lawful struggle and pray and appeal that the Government of the United Kingdom:-
1. Moves an emergency United Nations resolution condemning these state sponsored atrocities and persecutions of Malaysian Indians in Malaysia.
2. Refers Malaysia to the World Court and the International Criminal Court for Crimes against it’s own ethnic minority Indians

Sampai hari ini tiada tindakan diambil oleh masyarakat antarabangsa kepada Malaysia. Surat ini hanya layak untuk digunakan sebagai kertas menyapu najis babi sahaja.

Thank You,Yours Faithfully
P.UthayakumarLegal Adviser

Tags: INI YANG PAKATAN RAKYAT NAK BELA SANGAT TU! ! MANALAH MARUAH SEBAGAI MELAYU?

No comments:

Post a Comment